The Museum of Selfies Is Coming to Los Angeles Whether You Like It or Not

 

« The latest sign of the continuing decline of Western civilization just might be the Museum of Selfies. Scheduled to touch down in Los Angeles for a limited run this spring, it’s the latest in a growing line of interactive exhibitions designed for maximum social media impact, à la the controversial Museum of Ice Cream. »

 

By ArtNet News, January 24, 2018

 


 

The Louvre Was the ‘Most Instagrammed Museum’ in 2017

 

« The fine folks over at Instagram, the popular photo-sharing app, revealed today the locations, tags, and accounts that were most popular this year with its users. The big winner: the Louvre, which was the “most Instagrammed museum” in the world in 2017, beating out the Metropolitan Museum of Art and the Museum of Modern Art, which took the number two and three spots. »

 

By ArtNews, November 29, 2017

 


 

How A 26-Year-Old Artist Makes 40% Of Sales Through Instagram

 

« Every morning this week, Nashville-based artist Shane Miller wakes up, brushes his teeth and checks his Instagram. His feed looks like something out of a dream — softly focused impressionistic landscapes featuring dramatic skylines with a hint of attitude. They evoke a sense of nostalgia and longing for something distant and intangible. But unlike most people on social media, Miller’s not checking Instagram just to get a boost by the likes — for him it is part pleasure, part business. Currently, 40% of his sales come from Instagram, a pretty significant for chunk for the 26-year-old artist.»

 

By Forbes, September 19, 2017

 


 

Maurizio Cattelan Has Unleashed ‘The Single Post Instagram’

 

« Its glory comes mostly from the fact that it is called “The Single Post Instagram,” meaning that it will only have one post. Or that’s what we’re led to believe: a rep from the artist’s gallery, Marian Goodman, confirmed on the phone that, yes, the Instagram user @mauriziocattelan is actually Cattelan, and that the single-post approach does appear to be the deal here. »

 

By ArtNet News, September 19, 2017

 


 

How Do Artists Get Gallery Representation?

 

« For young artists, securing gallery representation can seem like an unobtainable goal. But it doesn’t have to be a pipe dream. While it’s possible to go it alone, it’s hard to understate the importance of a supportive, dedicated gallery to your career. The right gallerist doubles as a sounding board while you develop your work, a public platform for your practice, and a source of income.»

 

By Artsy, Jul 25, 2017

 


 

The Art World Reacts to Art Basel: 

7 Things Everyone Is Already Talking About on Social Media

 

« Tuesday saw the opening day of the 47th edition of the massive Art Basel fair, in Switzerland. Not all of us are VIPs, and some in the art world even say, like writer Martin Herbert, that they don’t particularly care to attend: »

 

By ArtNet News, June 13, 2017

 


 

Réseaux sociaux et art contemporain : le kit de survie

 

« Services de microblogage, interfaces de mise en relation en temps réel, applications géolocalisées… Les médias sociaux à l’usage des galeristes, des artistes et des collectionneurs sont à la manœuvre. Une plongée dans la communauté virtuelle. »

 

Par Art Media Agency, January 25, 2017

 


 

9 institutions françaises dans le Top 50 

des musées mondiaux sur Facebook et Twitter (janvier 2017)

 

« Pour la seconde fois, le Clic France conçoit et publie le Top 50 des musées mondiaux sur Facebook et twitter. Dans ce classement basé sur les chiffres au 26 décembre 2016, 6 institutions françaises apparaissent dans le top 50 (Louvre, Tour Eiffel, Orsay, Pompidou, Versailles et Fondation Cartier) et 3 de plus dans le Top 50 Twitter (RMN-GP, Cité des Sciences et Palais de Tokyo). »

 

Par Club Innovation Culture, 16 janvier, 2017

 


 

Social Media Whiz Robin Cembalest Rides the Changes of Art Publishing

 

« Veteran art magazine editor and journalist Robin Cembalest has quietly emerged in recent years as one of the leading lights of art-world social media, proving that it’s not only millennials who can harness the power of platforms like Twitter and Instagram. »

 

By ArtNet News, January 4, 2017

 


 

La FIAC 2016 propulsée par Instagram sur la scène internationale

 

« La puissance désormais établie des hashtags #FIAC et #FIAC2016 a permis aux galeries et aux artistes d'assurer une visibilité inédite lors de la 43e édition de la Foire Internationale d'Art Contemporain qui s'est déroulée à Paris, du 20 au 23 octobre. »

 

Par le Huffington Post, 24 octobre, 2016

 


 

Le 1er Observatoire du Web social dans l'art contemporain

 

« Après avoir étudié les bonnes pratiques du Net par les artistes contemporains -ce qui a fait l'objet d'un guide "Les Médias sociaux à l'usage des artistes"-, j'ai observé tout au long de l'année 2014 l'émergence de ce que l'on appelle les images conversationnelles et les micro-narrations vidéos dont Instagram est l'un des vecteurs essentiels. »

 

Par le Huffington Post, 5 octobre, 2016

 


 

Le compte Instagram de la Nuit Blanche 2016

se transforme en carte interactive du parcours artistique grâce au mécénat de BETC

 

« Nuit Blanche 2016, manifestation artistique organisée par la Mairie de Paris, se déroulera dans la nuit du 1er au 2 octobre. Le compte Instagram de la manifestation a été transformé pour l’occasion en vaste carte interactive grâce au mécénat de BETC.»

 

Par Club Innovation Culture, 28 septembre, 2016